15-18.04 CZEKAMY NA ŚWIĘTA WIELKANOCNE

Dzień 1. Wielkanocne zwyczaje
1. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań – zachęcanie dzieci do zabaw tematycznych oraz do korzystania z gier planszowych i układanek. Porządkowanie miejsca zabawy po jej zakończeniu.
2. „Pasterz szuka baranka” – zabawa integracyjna.
3. Zestaw porannych zabaw ruchowych nr 14 – rozwijanie sprawności fizycznej dzieci. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkami.
4. „Wielkanocne zwyczaje” – rozmowa z dziećmi na podstawie wiersza. „Ozdabiamy pisankę” – zabawa ruchowa z elementem równowagi.
5. „Pisanka” – praca z K2., 12. Zamiana kolorów wg kodu.
6. Swobodne zabawy dzieci w sali.
7. S pacer w okolicy przedszkola – rozwijanie samodzielności w nakładaniu wierzchnich ubrań; zwrócenie uwagi na kolejność nakładania poszczególnych części garderoby.
8. „Już niedługo święta” – rozmowa z dziećmi na podstawie doświadczeń dzieci oraz ilustracji przygotowanych przez N.
9. „Zajączki do domu” – zabawa ruchowa na czworakach. „Drzewo” – masażyk.
10. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. Gry i zabawy stolikowe.

 

Dzień 2. Pisanki‑kraszanki
1. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań – zachęcanie dzieci do zabaw tematycznych oraz do korzystania z gier planszowych i układanek. Porządkowanie miejsca zabawy po jej zakończeniu.
2. „Moja druga połowa” – zabawa integracyjna.
3. Zestaw porannych zabaw ruchowych nr 14 – rozwijanie sprawności fizycznej dzieci. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkiem.
4. „Kolorowe kurczątka” – zabawa muzyczno-ruchowa.
5. „Pisanka” – praca plastyczna z wykorzystaniem elementów z WP 38 i 39. Wykonanie witrażu.
6. Swobodne zabawy dzieci w sali.
7. S pacer w okolicy przedszkola – rozwijanie samodzielności w nakładaniu wierzchnich ubrań; zwrócenie uwagi na kolejność nakładania poszczególnych części garderoby. ?
8. „Pisanki Tupa” – porządkowanie zdarzeń w historyjce obrazkowej. „Wędrująca pisanka” – zabawa zręcznościowa.
9. „Malowanki – pisanki” – zabawa plastyczna. 10. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. Gry i zabawy stolikowe.

 

Dzień 3. Wielkanocne zwierzątka
1. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań – zachęcanie dzieci do zabaw tematycznych oraz do korzystania z gier planszowych i układanek. Porządkowanie miejsca zabawy po jej zakończeniu.
2. „Zajączki” – zabawa paluszkowa.
3. Zestaw porannych zabaw ruchowych nr 14 – rozwijanie sprawności fizycznej dzieci. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkami.
4. „Wielkanocne zwierzątka” – zabawa dydaktyczna.
5. „Wyścig zajączków” – zabawa ruchowa z elementem skoku. „Kura znosi jajka” – zabawa ruchowa z elementem liczenia.
6. Swobodne zabawy dzieci w sali.
7. S pacer w okolicy przedszkola – rozwijanie samodzielności w nakładaniu wierzchnich ubrań; zwrócenie uwagi na kolejność nakładania poszczególnych części garderoby.
8. „ Kurczątka” – zabawa plastyczna.
9. „Zajączek szuka norki” – zabawa ruchowa na czworakach. „Drzewo” – masażyk.
10. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. Gry i zabawy stolikowe.

KOSZYCZEK WIELKANOCNY
1. Z abawy dowolne w kącikach zainteresowań – zachęcanie dzieci do zabaw tematycznych, korzystania z gier planszowych i układanek. Porządkowanie miejsca zabawy po jej zakończeniu.
2. „Spacer kurcząt” – zabawa rytmiczna.
3. Zestaw porannych zabaw ruchowych nr 14 – rozwijanie sprawności fizycznej dzieci. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkami.
4. „Co Tup włożył do koszyczka?” – zabawa dydaktyczna. „Jajko do koszyka” – zabawa ruchowa zręcznościowa.
5. „Koszyk wielkanocny” – praca plastyczna z wykorzystaniem elementów z WP 40.
6. Swobodne zabawy dzieci w sali.
7. S pacer w okolicy przedszkola – rozwijanie samodzielności w nakładaniu wierzchnich ubrań; zwrócenie uwagi na kolejność nakładania poszczególnych części garderoby.
8. „Malowanki-pisanki” – zabawa plastyczna.
9. „Wędrująca pisanka” – zabawa zręcznościowa. „Pasterz szuka baranka” – zabawa integracyjna.
10. Zabawa dowolna dzieci w kącikach – wykorzystanie puzzli, układanek, kolorowanek, klocków. Porządkowanie miejsca zabawy po jej zakończeniu.