20-24.05 MAMA I TATA

Dzień 1. Portret rodzinny
1. Z abawy dowolne w kącikach zainteresowań – zachęcanie dzieci do zabaw tematycznych oraz do korzystania z gier planszowych i układanek. Porządkowanie miejsca zabawy po jej zakończeniu.
2. „Kim są moi rodzice?” – swobodne wypowiedzi dzieci. Łąka – zabawa taneczna przy piosence.
3. Zestaw ćwiczeń porannych nr 18 – rozwijanie sprawności fizycznej dzieci. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkami.
4. „Powitanka-rymowanka” – integrowanie grupy. Ogródek mamy – rozmowa na podstawie treści wiersza E. Skarżyńskiej.
5. „Rodzinny portret” – zabawa pobudzająco-hamująca. „Moja rodzina” – zabawa plastyczna.
6. Swobodne zabawy dzieci w sali. Wdrażanie do zgodnej zabawy – dzielenia się z innymi najbardziej atrakcyjnymi zabawkami – oraz do dbałości o porządek po zakończeniu zabawy.
7. Z abawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym: „Rodzice i dzieci” – zabawa orientacyjno-porządkowa.
8. „Zaproszenia” – zabawa plastyczna.
9. „Droga do domu” – zabawa ruchowa z elementem przeskoku. „Gimnastyka buzi i języka” – rozwijanie sprawności narządów mowy.
10. Zabawa dowolna dzieci w kącikach – wykorzystanie puzzli, układanek, kolorowanek, klocków. Porządkowanie miejsca zabawy po jej zakończeniu.

Dzień 2. Rodzinne gotowanie
1. Z abawy dowolne w kącikach zainteresowań – zachęcanie dzieci do zabaw tematycznych oraz do korzystania z gier planszowych i układanek. Porządkowanie miejsca zabawy po jej zakończeniu.
2. „Co lubimy?” – zabawa słuchowa.
3. Zestaw ćwiczeń porannych nr 18 – rozwijanie sprawności fizycznej dzieci. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkami.
4. „ Powitanka-rymowanka” – integrowanie grupy. „Kuchenna muzyka” – zabawy muzyczno-ruchowe.
5. „ Z tatą i mamą w kuchni” – wykonanie ciasta (napoleonki).
6. Swobodne zabawy dzieci w sali. Wdrażanie do zgodnej zabawy – dzielenia się z innymi najbardziej atrakcyjnymi zabawkami – oraz do dbałości o porządek po zakończeniu zabawy.
7. Z abawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym.
8. „Magiczne pudełko Tupa” – zabawa sensoryczna.
9. „Napoleonkowa uczta” – degustacja przygotowanego ciasta.
10. Zabawa dowolna dzieci w kącikach – wykorzystanie puzzli, układanek, kolorowanek, klocków. Porządkowanie miejsca zabawy po jej zakończeniu.

Dzień 3. Razem jest wesoło
1. Z abawy dowolne w kącikach zainteresowań – zachęcanie dzieci do zabaw tematycznych oraz do korzystania z gier planszowych i układanek. Porządkowanie miejsca zabawy po jej zakończeniu.
2. „Kogo wołam?” – zabawa w kole.
3. Zestaw ćwiczeń porannych nr 18 – rozwijanie sprawności fizycznej dzieci. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkami.
4. „ Powitanka-rymowanka” – integrowanie grupy. „Tup, lalki i misie” – zabawa dydaktyczna.
5. „Wyższy – niższy” – zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa. K2., 22 – naklejanie elementów na czarno-białym śladzie.
6. Swobodne zabawy dzieci w sali. Wdrażanie do zgodnej zabawy – dzielenia się z innymi najbardziej atrakcyjnymi zabawkami – oraz do dbałości o porządek po zakończeniu zabawy.
7. Z abawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym: „Wyścig w workach” – zabawa z elementem skoku. „Pilu, pilu gąski do domu” – zabawa z dialogiem.
8. „ Z mamą i tatą” – swobodne wypowiedzi dzieci. „Ojciec Wirgiliusz” – zabawa naśladowcza ze śpiewem.
9. „Zaproszenia dla mamy i taty” – zabawa słownikowa.
10. Zabawa dowolna dzieci w kącikach – wykorzystanie puzzli, układanek, kolorowanek, klocków. Porządkowanie miejsca zabawy po jej zakończeniu.

Dzień 4. Upominki dla rodziców
1. Z abawy dowolne w kącikach zainteresowań – zachęcanie dzieci do zabaw tematycznych oraz do korzystania z gier planszowych i układanek. Porządkowanie miejsca zabawy po jej zakończeniu.
2. „ Gimnastyka buzi i języka”. „Kogo wołam?” – zabawa w kole.
3. Zestaw ćwiczeń porannych nr 18 – rozwijanie sprawności fizycznej dzieci. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkami.
4. „Powitanka-rymowanka” – rozwijanie więzi społecznych w grupie. „Moja Mama, mój Tata” – zabawa plastyczna.
5. „Łąka” – zabawa taneczna przy piosence. „Kwiatki dla mamy i taty” – zabawa ruchowo-słuchowa.
6. Swobodne zabawy dzieci w sali. Wdrażanie do zgodnej zabawy – dzielenia się z innymi najbardziej atrakcyjnymi zabawkami – oraz do dbałości o porządek po zakończeniu zabawy.
7. Z abawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym.
8. „Korale dla mamy, pasek dla taty” – zabawa dydaktyczna.
9. „Dróżka do domu” – zabawa ruchowa z elementem skoku. „Tup robi prezenty” – zabawa dydaktyczna rozwijająca pamięć.
10. Zabawa dowolna dzieci w kącikach – wykorzystanie puzzli, układanek, kolorowanek, klocków. Porządkowanie miejsca zabawy po jej zakończeniu.

Dzień 5. Święto Mamy i Taty
1. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań – zachęcanie dzieci do zabaw tematycznych oraz do korzystania z gier planszowych i układanek. Porządkowanie miejsca zabawy po jej zakończeniu.
2. „Kogo wołam?” – zabawa w kole.
3. Zestaw ćwiczeń porannych nr 18 – rozwijanie sprawności fizycznej dzieci. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkami.
4. „Powitanka-rymowanka” – rozwijanie więzi społecznej w grupie. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 18 – kształtowanie umiejętności współpracy w grupie, kształtowanie głównych grup mięśniowych, rozwijanie własnej wyobraźni, zabawy z przedmiotami nietypowymi, prawidłowe wykonywanie poleceń N., prawidłowe poruszanie po sali.
5. „Nasze rymowanki” – zabawa słuchowa.
6. Swobodne zabawy dzieci w sali. Wdrażanie do zgodnej zabawy – dzielenia się z innymi najbardziej atrakcyjnymi zabawkami – oraz do dbałości o porządek po zakończeniu zabawy.
7. Z abawy dowolne w ogrodzie przedszkolnym.
8. „ Święto Mamy i Taty” – zaprezentowanie programu artystycznego przygotowanego przez dzieci.
9. Wręczenie rodzicom prezentów z okazji ich święta. Wspólna zabawa dzieci i rodziców.
10. Zabawa dowolna dzieci w kącikach – wykorzystanie puzzli, układanek, kolorowanek, klocków. Porządkowanie miejsca zabawy po jej zakończeniu.