23-26.04 DBAMY O ŚRODOWISKO

Dzień 1. Czy powietrze jest czyste?
1. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań – zachęcanie dzieci do zabaw tematycznych oraz do korzystania z gier planszowych i układanek. Porządkowanie miejsca zabawy po jej zakończeniu.
2. „ Zabawy z Tupem” – zabawa dydaktyczna rozwijająca percepcję słuchową. Wyróżnianie samogłosek na początku wyrazów.
3. Zestaw ćwiczeń porannych nr 16 – rozwijanie sprawności fizycznej dzieci. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkami.
4. „ Powitanka-rymowanka” – rozwijanie więzi społecznej w grupie. „Tup szuka dymów i dymków” – wycieczka. Obserwacja różnych źródeł zanieczyszczenia powietrza.
5. „Czy powietrze jest czyste i zdrowe?”– rozmowa z dziećmi – „burza mózgów”. „Wąchamy powietrze” – zabawa ruchowa pobudzająco-hamująca.
6. Swobodne zabawy dzieci w sali.
7. Z abawy w ogrodzie przedszkolnym. „Czujemy wiatr” – zabawa sensoryczna. „Wiatr” – zabawa ruchowa bieżna.
8. „Maszyna” – zabawa paluszkowa. „Nie chcemy dymu!” – zabawa plastyczna. Wykonanie plakatu.
9. „Wiatraczki” – zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa. „Wiatrak” – zabawa dydaktyczna. Składanie obrazka wg wzoru.
10. Zabawa dowolna dzieci w kącikach – wykorzystanie puzzli, układanek, kolorowanek, klocków. Porządkowanie miejsca zabawy po jej zakończeniu.

Dzień 2. Lubimy czystą wodę
1. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań – zachęcanie dzieci do zabaw tematycznych oraz do korzystania z gier planszowych i układanek. Porządkowanie miejsca zabawy po jej zakończeniu.
2. „ Wieloryb i rybki” – zabawa w kole.
3. Zestaw ćwiczeń porannych nr 16 – rozwijanie sprawności fizycznej dzieci. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkami.
4. „Powitanka-rymowanka” – integrowanie grupy. Polska, biało-czerwoni – osłuchanie z piosenką. Zabawy rytmiczne i ruchowe przy piosence.
5. „ Płynie woda” – zabawa w kole. „Na dnie czystego jeziora” – praca plastyczna z wykorzystaniem WP 45.
6. Swobodne zabawy dzieci w sali. /
7. Z abawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym. „Powódź” – zabawa z elementem wspinania.
8. Czy woda jest czysta? – zabawa badawcza. Prowadzenie obserwacji, próby wnioskowania.
9. Polska, biało-czerwoni – zabawa ilustracyjna do piosenki. Mniej, więcej, tyle samo – zabawa dydaktyczna. Przelewanie płynów, obserwowanie zmian i wnioskowanie na ich podstawie.
10. Zabawa dowolna dzieci w kącikach – wykorzystanie puzzli, układanek, kolorowanek, klocków. Porządkowanie miejsca zabawy po jej zakończeniu.

Dzień 3. W lesie powinno być zielono
1. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań – zachęcanie dzieci do zabaw tematycznych oraz do korzystania z gier planszowych i układanek. Porządkowanie miejsca zabawy po jej zakończeniu.
2. „ Tup w lesie” – gimnastyka buzi i języka.
3. Zestaw ćwiczeń porannych nr 16 – rozwijanie sprawności fizycznej dzieci. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkami.
4. „ Powitanka-rymowanka” – rozwijanie więzi społecznych w grupie. „Odgłosy lasu” – zabawa słuchowa. „Kupujemy drzewa” – zabawa dydaktyczna. Wymiana 1 do 1 i 1 do 2.
5. „Sadzimy las” – zabawa plastyczna w zespołach.
6. Swobodne zabawy dzieci w sali.
7. Z abawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym.
8. Polska, biało-czerwoni – zabawa ilustracyjna do piosenki.
9. „Tup – przyjaciel lasu” – rozmowa z dziećmi na podstawie ilustracji.
10. Zabawa dowolna dzieci w kącikach – wykorzystanie puzzli, układanek, kolorowanek, klocków. Porządkowanie miejsca zabawy po jej zakończeniu

Dzień 4. Na śmieciarce
1. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań – zachęcanie dzieci do zabaw tematycznych oraz do korzystania z gier planszowych i układanek. Porządkowanie miejsca zabawy po jej zakończeniu.
2. Polska biało-czerwoni – utrwalenie piosenki. Śpiewanie zespołowo lub indywidualnie.
3. Zestaw ćwiczeń porannych nr 16 – rozwijanie sprawności fizycznej dzieci. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkami.
4. „ Powitanka-rymowanka” – integrowanie grupy. Śmieciarz – słuchanie opowiadania O. Masiuk czytanego przez N. Rozmowa na podstawie jego treści.
5. „Śmieciarki przy pracy” – zabawa ruchowa bieżna. „Śmieciarka” – zabawa plastyczna. Kolorowanie i uzupełnianie konturu plastikowymi korkami.
6. Swobodne zabawy dzieci w sali.
7. Z abawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym:
8. „Na śmieciarce” – opowiadanie historyjki obrazkowej w Księdze zawodów.
9. „Butelki na taśmie” – zabawa ruchowa. „Tup w lesie” – gimnastyka buzi i języka.
10. Zabawa dowolna dzieci w kącikach – wykorzystanie puzzli, układanek, kolorowanek, klocków. Porządkowanie miejsca zabawy po jej zakończeniu.