27-31.05 ZWIERZĘTA DOMOWE

Dzień 1. Pies – przyjaciel człowieka
1. Z abawy dowolne w kącikach zainteresowań – zachęcanie dzieci do zabaw tematycznych oraz do korzystania z gier planszowych i układanek. Porządkowanie miejsca zabawy po jej zakończeniu.
2. „Szczeniaki” – zabawa paluszkowa. Rozwijanie sprawności manualnej dzieci.
3. Zestaw ćwiczeń porannych nr 18 – rozwijanie sprawności fizycznej dzieci. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkami.
4. „Powitanka-rymowanka” – rozwijanie więzi społecznej w grupie. „Przyjaciele Tupa” – rozmowa z dziećmi na podstawie ilustracji – rozwijanie wiedzy na temat roli psa w życiu człowieka.
5. „Pies goni kota” – zabawa ruchowa bieżna. Praca z K2., 23 – rozwijanie percepcji wzrokowej.
6. Swobodne zabawy dzieci w sali. Wdrażanie do zgodnej zabawy – dzielenia się z innymi najbardziej atrakcyjnymi zabawkami – oraz do dbałości o porządek po zakończeniu zabawy.
7. S pacer w okolicy przedszkola.
8. „Kto odwiedził Tupa?” – zagadki słuchowe. Rozpoznawanie głosów zwierząt.
9. „Piesek niesie kość” – zabawa ruchowa na czworakach. „Geometryczne układanki” – zabawa dydaktyczna.
10. Zabawa dowolna dzieci w kącikach – wykorzystanie puzzli, układanek, kolorowanek, klocków. Porządkowanie miejsca zabawy po jej zakończeniu.

Dzień 2. Rybki
1. Z abawy dowolne w kącikach zainteresowań – zachęcanie dzieci do zabaw tematycznych oraz do korzystania z gier planszowych i układanek. Porządkowanie miejsca zabawy po jej zakończeniu.
2. Moje rybki – zabawa taneczna przy piosence.
3. Zestaw ćwiczeń porannych nr 18 – rozwijanie sprawności fizycznej dzieci. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkami.
4. „ Powitanka-rymowanka” – integrowanie grupy. „Rybki w akwarium” – zabawy muzyczno-ruchowe.
5. „Rybki pod kamieniami” – zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa. „Co rośnie w akwarium” – zabawa sensoryczna.
6. Swobodne zabawy dzieci w sali. Wdrażanie do zgodnej zabawy – dzielenia się z innymi najbardziej atrakcyjnymi zabawkami – oraz do dbałości o porządek po zakończeniu zabawy.
7. S pacer w okolicy przedszkola.
8. „Nasze akwarium” – zabawa plastyczna.
9. „ Wieloryb i rybki” – zabawa ruchowa z dialogiem.
10. Zabawa dowolna dzieci w kącikach – wykorzystanie puzzli, układanek, kolorowanek, klocków. Porządkowanie miejsca zabawy po jej zakończeniu.

Dzień 3. Zwierzęta u lekarza
1. Z abawy dowolne w kącikach zainteresowań – zachęcanie dzieci do zabaw tematycznych oraz do korzystania z gier planszowych i układanek. Porządkowanie miejsca zabawy po jej zakończeniu.
2. Moje rybki – nauka pierwszej zwrotki piosenki.
3. Zestaw ćwiczeń porannych nr 18 – rozwijanie sprawności fizycznej dzieci. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkami.
4. „Powitanka-rymowanka” – integrowanie grupy. „Lekkie – ciężkie” – zabawa dydaktyczna.
5. „U weterynarza” – wycieczka do przychodni weterynaryjnej.
6. Swobodne zabawy dzieci w sali. Kształtowanie postawy dbałości o porządek po zakończeniu zabawy.
7. Z abawy w ogrodzie przedszkolnym: „Na huśtawce” – zabawa badawcza. „Ciężki – lekki” – zabawa orientacyjno-porządkowa.
8. „Na obrazku” – zabawa dydaktyczna rozwijająca pamięć wzrokową z wykorzystaniem K2., 24.
9. „Kulawa papuga” – zabawa ruchowa z elementem skoku. „Weterynarz” – rozmowa na podstawie historyjki w Księdze zawodów.
10. Zabawa dowolna dzieci w kącikach – wykorzystanie puzzli, układanek, kolorowanek, klocków. Porządkowanie miejsca zabawy po jej zakończeniu

Dzień 4. Opiekujemy się zwierzętami
1. Z abawy dowolne w kącikach zainteresowań – zachęcanie dzieci do zabaw tematycznych oraz do korzystania z gier planszowych i układanek. Porządkowanie miejsca zabawy po jej zakończeniu.
2. „Rozmowa zwierząt” – zabawa rytmiczna.
3. Zestaw ćwiczeń porannych nr 18 – rozwijanie sprawności fizycznej dzieci. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkami.
4. „ Powitanka-rymowanka” – integrowanie grupy. Zwierzę – istota czująca – rozmowa na podstawie treści wiersza. „Moje ulubione zwierzątko domowe” – malowanie farbami plakatowymi.
5. „Zabawa zwierząt” – zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa. „Zagadki Tupa” – zabawa słuchowa. Próby wyróżniania spółgłoski na początku grup spółgłoskowych.
6. Swobodne zabawy dzieci w sali. Wdrażanie do zgodnej zabawy – dzielenia się z innymi najbardziej atrakcyjnymi zabawkami – oraz do dbałości o porządek po zakończeniu zabawy.
7. S pacer w okolicy przedszkola.
8. Moje rybki – nauka słów II zwrotki piosenki.
9. „Kulawa papuga” – zabawa ruchowa z elementem skoku. „Szczeniaki” – zabawa paluszkowa.
10. Zabawa dowolna dzieci w kącikach – wykorzystanie puzzli, układanek, kolorowanek, klocków. Porządkowanie miejsca zabawy po jej zakończeniu.

Dzień 5. Uwaga, nieznajome zwierzę!
1. Z abawy dowolne w kącikach zainteresowań – zachęcanie dzieci do zabaw tematycznych oraz do korzystania z gier planszowych i układanek. Porządkowanie miejsca zabawy po jej zakończeniu.
2. „Szczeniaki” – zabawa paluszkowa. „Moje rybki” – zabawa taneczna przy piosence.
3. Zestaw ćwiczeń porannych nr 18 – rozwijanie sprawności fizycznej dzieci. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkami.
4. „Powitanka-rymowanka” – integracja grupy. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 18 – kształtowanie umiejętności współpracy w grupie, kształtowanie głównych grup mięśniowych, rozwijanie wyobraźni, zabawy z przedmiotami nietypowymi, prawidłowe wykonywanie poleceń N., prawidłowe poruszanie po sali.
5. „Zwierzątka domowe” – zabawa plastyczna z wykorzystaniem WP 50.
6. Swobodne zabawy dzieci w sali. Wdrażanie do zgodnej zabawy – dzielenia się z innymi najbardziej atrakcyjnymi zabawkami – oraz do dbałości o porządek po zakończeniu zabawy.
7. Z abawy dowolne w ogrodzie przedszkolnym.
8. Zły pies – słuchanie opowiadania. Rozmowa na podstawie jego treści.
9. Moje rybki – nauka słów 3 zwrotki piosenki. Zabawa taneczna przy piosence.
10. Zabawa dowolna dzieci w kącikach – wykorzystanie puzzli, układanek, kolorowanek, klocków. Porządkowanie miejsca zabawy po jej zakończeniu.