Pojazdy z kołami

Dzień dobry, już mamy czwartek, jak ten czas szybko leci…..

Zapraszam Was szybciutko do nauki, a więc zaczynamy kochane szkrabiki!

1. Co by było, gdyby … nie było aut? – zabawa słowna, aktywizująca myślenie i mowę.

Dziecko wypowiada się na temat: ,,Co by było, gdyby … nie było aut? ” Rodzic również przedstawia swoje propozycje.

2. Samoloty i burza – zabawa bieżna.

Dzieci z rozłożonymi na boki rękami naśladują latające samoloty, na dźwięk – uderzenie w bębenek lub cymbałki zatrzymują się na chwilę, a następnie ponownie naśladują samoloty.

3. Gdzie poruszają się pojazdy ? – zabawa dydaktyczna.

Dziecko nazywa po kolei pojazdy i mówi, czy latają, jeżdżą czy pływają.

 

4. Ziemia – powietrze – woda – zabawa naśladowcza.

Rodzic podaje hasło: powietrze – dzieci poruszają się po pokoju naśladując samoloty, na hasło : woda – dzieci poruszają się po pokoju naśladując łodzie, na hasło: ziemia – dzieci poruszają się po pokoju naśladując jadące samochody. Przed zabawą rodzic tłumaczy zasady dziecku.

5. Proszę o zaśpiewanie przynajmniej jednej z piosenek:

6. Ile kółek? – policz i pokoloruj. Karta pracy na stronie 20.

7. Co tak brzmi? – zabawa ortofoniczna – ćwiczenie narządów mowy.

Dzieci naśladują  za rodzicem odgłosy pojazdów:

  • pociąg – puf, puf, puf
  •  samolot – szz, szz, szz
  •  samochód – wrr, wrr, wrr.

8. Czego nie ma? – zabawa dydaktyczna rozwijająca uwagę i spostrzegawczość.

Przed dzieckiem ułożyć kilka zabawek – pojazdów. Przez chwilę  dzieci przyglądają się  przedmiotom i starają się  je zapamiętać . Rodzic poleca dziecku zamknąć oczy, zabiera jedną zabawkę i pyta: czego nie ma? Zabawę powtarzamy kilka razy.

9. Na koniec bajeczka do obejrzenia, tym razem o Patrolu Policyjnym:

10.Karty pracy do druku dla chętnych:

Droga – ćwiczenie grafomotoryczne

Double pojazdy – 3 – elementowe

Memory – pojazdy

DZIĘKUJĘ ZA ZAJĘCIA I ŻYCZĘ MIŁEGO I SPOKOJNEGO CZWARTKU!!!