Pojazdy z sygnałem

Dzień dobry, witam was w ten piękny wtorek. 

Dzisiaj będziemy rozmawiać o pojazdach z sygnałem – czyli o karetce pogotowia, policji i straży pożarnej. Myślę, że każdy z Was wie, jak taki pojazd wygląda. Poniżej macie ilustracje, sprawdźcie czy pamiętacie. 

1.Jak karetka ( policja, straż pożarna) – usprawnianie aparatu artykulacyjnego.

Wydłużone wymawianie samogłosek: a -i , e -o , i -e, o -y, a -u .

2.Zabawy i ćwiczenia gimnastyczne:

Zabawa organizacyjno – porządkowa ,,Samolot, odrzutowiec, rakieta, supermen”

Dzieci przemieszczają się w określony przez rodzica sposób:

  • Samolot – dzieci przemieszczają się z ramionami w bok naśladując samolot
  • Odrzutowiec – dzieci przemieszczają się z ramionami odwiedzionymi do tyłu naśladując lecący odrzutowiec
  •  Rakieta – dzieci zatrzymują się i z ramionami uniesionymi w górę podskakują w miejscu
  • Supermen – dzieci podskakują w miejscu unosząc raz jedną, raz drugą rękę w górę, naśladując lecącego supermena.

Dziecko wykonuje ćwiczenia: 

  1. przysiady x5
  2. bieg w miejscu x2 po około 15 sekund
  3. skłony tułowia w przód x5
  4. stanie na prawej nodze ramiona w bok, rodzic liczy głośno do 10 i zmiana nogi
  5. rozkrok obunóż, ramiona na biodrach, krążenie bioder w prawo i w lewo po 5 razy
  6. rozkrok obunóż, ramiona w przód, skłon tułowia raz do prawej nogi, raz do lewej nogi, za każdym razem wyprost tułowia, po 4 razy.

Dziecko leży na brzuchu, dłonie zaciśnięte w pięści przyłożone do skroni, łokcie na zewnątrz, na hasło:

  • ślimak pokaż rogi – dziecko odchyla klatkę piersiową oraz łokcie od podłogi i prostuje palce wskazujące pokazując rogi
  • ślimak schowaj rogi – dziecko opuszcza klatkę piersiową i chowa wskazujący palec. Powtarzamy 6 razy.

ĆWICZENIE ODDECHOWE:

Dziecko w siadzie skrzyżnym, ramiona w bok, przedramiona w górę ugięte. Obracając głowę raz w prawa stronę, raz w lewą stronę – mocno dmuchamy na dłonie.
3. Numery alarmowe – ćwiczenia słuchowe – kształcenie wrażliwości słuchowej.

Oglądanie filmiku edukacyjnego o : policji, straży pożarnej i karetce pogotowia.

4. 112, każdy wie i tam dzwoni, gdy źle dzieje się – nazywanie pojazdów, utrwalanie znajomości numerów alarmowych i doskonalenie sprawności manualnych. Karta  pracy na stronie 17.
5. Samochody i garaże – zabawa orientacyjno – porządkowa.

Rodzic podaje rytm na bębenku, a dziecko naśladuje poruszanie się samochodu, dostosowując prędkość poruszania się do podanego rytmu. Na hasło ,, do garażu” wszystkie auta  – dzieci zatrzymują się w miejscu wskazanym przez rodzica np.obok biurka, obok szafki, przy stole itp. Zabawę powtarzamy kilka razy.

6. Bezpieczna jazda na rowerze – rozmowa i ćwiczenia grafomotoryczne. Karta pracy na stronie 18.
7. Piosenki o pojazdach uprzywilejowanych.

Proszę o wysłuchanie piosenek, wybranie sobie minimum jednej i nauczenie się pięknie śpiewać. Kto jest chętny może nauczyć się wszystkich. Czekam na filmiki z nagraniami piosenek.

8. Piosenka o numerach alarmowych:

Proszę, aby dzieci posłuchały podczas swobodnej zabawy. Jeśli jest taka możliwość to codziennie ze dwa razy. Materiał się dobrze wtedy utrwali.

9. Bajka o znanym strażaku:

10.Karty do druku dla chętnych:

Po wycięciu po lini, połącz gdzie można spotkać dany pojazd.

Co, gdzie?

DZIĘKUJĘ ZA DZISIEJSZE ZAJĘCIA!!