Środki lokomocji

Dzień dobry, witam Was w ostatnim dniu naszego tygodnia.

A więc zaczynamy, żeby już nie przedłużać. 

Bo weekend lada moment….

1.Jakimi środkami lokomocji można podróżować? – swobodne wypowiedzi dzieci na dany temat.

Podczas wypowiedzi można skorzystać z ilustracji poniżej.

2. Kolorowe balony – kolorowanie według wzoru. Karta pracy na stronie 21.

3.Krótkie historie o pojazdach – zabawa dydaktyczna – rozwijanie myślenia.

Proszę o przygotowanie kółek – zielonego i czerwonego. Rodzic czyta zdania, gdy jest prawda, dziecko podnosi kółko zielone, gdy fałsz, dziecko podnosi kółko czerwone.

Pytania do przeczytania przez rodziców:

  • Samolotem można lecieć do chmur.
  • Dużo rowerów jedzie po torach.
  • Pociągiem może jechać dożo ludzi.
  • Czasami statki parkują na parkingu.
  • Samochody maja cztery koła.
  • Autobusy mają śmigła.
  • Okręty pływają po morzu.
  • Pociągi jadą po torach.
  • Autobusem, tramwajem, pociągiem i metrem jadą pasażerowie.

4. Mój pojazd – wyklejanka – wydzieranka.

Rodzic wycina z kolorowego papieru elementy do ułożenia środków lokomocji np.pociągu, samochodu, auta, łodzi. Dzieci składają elementy pojazdu/pojazdów, naklejają na kartce i uzupełniają wydzieranką z kolorowej makulatury ( droga, morze, rzeka, chmury itp.). Chętne dzieci mogą posłużyć się również kredkami i wzbogacić pracę o inne elementy.

5. Proszę o zaśpiewanie piosenek:

6. Wystawka – zorganizowanie wystawy prac w pokoju i wypowiedzi autora na temat pojazdów.

Dziecko rozkłada prace, tak, by je było dobrze widać. Wypowiada się na temat prac, a słuchacze słuchają i podziwiają.

7. Pojazdy dawniej i dziś – oglądanie książek, albumów gazet, czasopism.

Rodzic udostępnia książki, czasopisma, gazety, albumy. Dziecko wypowiada się na temat samochodów dawniej i dziś.

 

8. Karty pracy do wydruku dla chętnych:

Double – pojazdy – 5 – elementowe

Domino – pojazdy

DZIĘKUJĘ ZA DZISIEJSZE ZAJĘCIA 

Pozdrawiam serdecznie 

ŻYCZĘ MIŁEGO WEEKENDU!!!