Temat dnia: „Chmury i chmurki”

Witam Was cieplutko i życzę miłego dnia 🙂

Przebieg zajęć:

  1. Rozwiązanie zagadki.
    Płyną po niebie białe, niebieskie albo też granatowe.
    Mogą być jasne, albo deszczowe,
    a czasem nawet gradowe. (chmury)
  2. „Jak powstają i wyglądają chmury?” – oglądanie filmu edukacyjnego dla dzieci.
    Po obejrzeniu filmu dzieci wypowiadają się na temat wyglądu chmur pierzastych (stratusy), kłębiastych (cumulusy) – porównują ich wygląd.
  3. „Jak powstaje tęcza?” – oglądanie filmu edukacyjnego.

A oto prosty wierszyk, który pomoże Wam zapamiętać kolejność kolorów tęczy.

Czemu Patrzysz Żabko Zielona Na Grubego Faraona?”

4. Praca plastyczna „Chmurka z tęczą”

– na białej kartce dziecko rysuje chmurkę i wycina ją – chmurce może dorysować oczka, nos i buzię,
– z kolorowych kartek wycina paski tęczy o szerokości 2 cm (może pokolorować białe paski na odpowiednie kolory),
– wycięte paski przykleja w dolnej części chmurki.

5. Karta pracy na stronie 44 i 45.