Temat dnia: LICZYMY JAJKA

Dzieńdoberek moi mili 🙂

Wspaniałego dnia Wam życzę!!!

Materiały dydaktyczne (rodzic przygotowuje wcześniej): chustka-apaszka, sylwety papierowych jajek, woreczek gimnastyczny (można do małego woreczka foliowego wsypać np. groch łuskany i zawiązać), 2 styropianowe jajka (piórka lub ping-pongi – albo cokolwiek innego w co można dmuchać , by się poruszało).

Przebieg dzisiejszych zajęć:

1.„Niedługo Wielkanoc” – zabawy i ćwiczenia poranne

„Zmień kierunek” – Dziecko maszeruje po obwodzie koła. Na sygnał gwizdka zmienia kierunek marszu.
„Gdzie jest kura?” – Ustawiamy dziecko na środku pokoju i zasłaniamy mu oczy chustą wiążąc ją na głowie dziecka. Rodzic staje w dowolnym miejscu nieopodal dziecka i wydaje odgłosy kury „ko ko ko…”. Zadaniem dziecka jest dotarcie do kury z zawiązanymi oczami. Zwracamy uwagę, żeby dziecko nie miało pod nogami żadnych przedmiotów, o które mogłoby się potknąć.
„Zbieraj jajka” – na dywanie leżą papierowe sylwety jajek. Dziecko porusza się po pokoju w sposób zaproponowany przez rodzica (jak zajączek, żabka, baranek itp.) . Na sygnał „zbieraj jajka” – dziecko podnosi wskazaną przez rodzica liczbę jajek i wkłada do koszyczka (dziś rodzic zamiast mówić liczbę może pokazać cyfrę zapisaną na kartce). Na końcu dziecko przelicza ile jajek ma w koszyku.
„Chora nóżka” – Dzieci biegają po pokoju do piosenki (np.”Pisanki, kraszanki” ). Na hasło „chora nóżka”, porusza się podskokami na jednej nodze.

2. „Podziel” – zabawa słowna.
Dziecko podaje dowolne słowa i dzieli je na sylaby i głoski.

3. Karta Pracy strona 69.
Pokoloruj pisanki według instrukcji.

4 „Gdzie ukryły się jajka?” – zabawa doskonaląca spostrzegawczość.
W różnych widocznych miejscach pokoju rodzic zawiesza papierowe jajka. Dziecko chodząc po pokoju szuka wszystkich ukrytych jajek. W razie potrzeby rodzic udziela wskazówek typu: wyżej, na prawo, w bok, na lewo, z tyłu, niżej.

5. „Jaka jest kura?” – stosowanie liczebników porządkowych.
Na zdjęciu znajdują się sylwety kur różniących się od siebie. Dziecko opisuje ich wygląd używając określeń: pierwsza kura jest…, druga kura jest…, trzecia kura jest…

 

6. „Liczymy jajka” – ćwiczenia liczbowe.

– Pierwsza kura zniosła 3 jajka, a druga kura zniosła 4 jajka. Ile jajek zniosły obie kury?


– Druga kura zniosła 5 jajek, a trzecia zniosła 3 jajka. Ile jajek zniosły kury razem?


– Pierwsza kura zniosła 2 jajka, druga zniosła 5 jajek, a trzecia zniosła 3 jajka. Która kura zniosła najwięcej jajek? Która kura zniosła najmniej jajek? Ile jajek zniosły wszystkie kury razem?


– Wszystkie kury zniosły razem 10 jajek. Gospodyni zabrała kurom 6 jajek. Ile jajek zostało?

– Kury miały 6 jajek. Gospodyni zabrała im 6 jajek. Ile jajek zostało?

7. Ćwiczenia gimnastyczne:

Dzieci ćwiczą na boso.
– dzieci trzymają woreczek w prawej dłoni i wykonują krążenie prawego ramienia w przód, zmiana ręki,
– ćwiczenie jak wyżej tylko w tył, zmiana ręki,
– dzieci kładą woreczek na głowie i wykonują po 3 razy skłon głowy w przód, w tył i na boki Za każdym razem podnoszą woreczek z podłogi wykonując przysiad.
– dzieci przekładają woreczek prawą ręką górą za plecami i odbierają lewą ręką dołem za plecami robią tzw. „agrafkę”, zmiana rąk,
– rozkrok obunóż, opad tułowia w przód w prawej ręce woreczek, przekładanie woreczka z ręki do ręki wokół kolan, woreczek zatacza ósemki, zmiana kierunku przekazywania woreczka,
– siad prosty, w dłoniach woreczek, dzieci wykonują skłon tułowia w przód z jednoczesnym przesuwaniem woreczka po nogach aż do stóp, następnie wyprost, powtarzamy 6 razy,
– siad rozkroczny, woreczek leży na podłodze między nogami, dzieci wykonują skłon tułowia w przód jednocześnie dłońmi przesuwają woreczek jak najdalej w przód, wyprost, powtarzamy 6 razy,
– w leżeniu na brzuchu ramiona wyciągnięte przed twarzą, w dłoniach woreczek, wznos tułowia w górę z jednoczesnym uniesieniem woreczka w górę i oderwaniem łokci od podłogi. Podczas ćwiczenia ręce są wyprostowane, powtarzamy 3 serie po 5 powtórzeń,
– w leżeniu na plecach, między stopami trzymamy woreczek, wznos wyprostowanych nóg w górę i opust w dół, woreczek nie wypada, powtarzamy 3 serie po 4 powtórzenia,

Ćwiczenie oddechowe:
Dzieci w leżeniu na plecach woreczek leży na klatce piersiowej, dzieci wykonują wdech, następnie unoszą głowę i wykonują wydech z mocnym dmuchnięciem na leżący woreczek, powtarzamy 6 razy.

8. Praca techniczna „Kurczak z butelki” – nie będę się rozpisywać Kochani, sposób wykonania widoczny na zdjęciach poniżej. Kto się skusi, zrobić takiego kurczaka? Ja już się zabieram do roboty, bo wygląda wspaniale 🙂

9. Dodatkowe zadania dla chętnych:

WIELKANOCNE-KARTY-PRACY-1-litery

WIELKANOCNE-KARTY-PRACY-3 sylaby

POZDRAWIAM WAS CIEPLUTKO!!!