Temat dnia: MAMY POCZUCIE RYTMU

Witajcie Kochane Kotki!

Dziś będziemy rozwijać Wasze poczucie rytmu – wiem, że lubicie takie zabawy 🙂

1. Rytmiczna rozgrzewka w podskokach. Dziecko słucha i wykonuje polecenia.

2. „Co to?” – układanie zagadek słownych.
Dziecko układa zagadki podając charakterystyczne cechy wybranego przez siebie przedmiotu.

3. Wyprawka plastyczna, strona 32.
Powycinaj elementy i umieść je na patyczkach. Przygotuj przedstawienie o Czerwonym Kapturku.

4. „Powtórz rytm” – zabawa słuchowa.
Rodzic wyklaskuje rytmy, a dziecko powtarza je klaszcząc, uderzając dłońmi o uda, tupiąc w podłogę.

5. „Rób tak jak ja” – rytm ruchowy.
Rodzic pokazuje dziecku kilka powtarzających się ćwiczeń ruchowych, np. 2 podskoki, przysiad, 3 klaśnięcia nad głową, 2 skłony. Dziecko powtarza ćwiczenia zachowując ich kolejność.

6. Śpiewanie rytmów.

Dzieci śpiewają rytmy:

la li, la li, la li
la li li, la li li, la li li
la la la li, la la la li,la la la li

7. Odtwarzanie rytmu ruchem.
Nauczyciel prezentuje na pasku papieru dowolny rytm, np. dwa kółka, trójkąt, trzy patyczki. Dzieci przedstawiają rytm za pomocą ruchu (podskoki, przysiady, skłony itp.).

8. Powtórka dni tygodnia: „Pszczoła” – słuchanie i powtarzanie wiersza D. Kossakowskiej. Możecie nauczyć się go na pamięć.

Mała pszczoła w poniedziałek
łąkę odwiedziła.
A we wtorek na tę łąkę
siostry zaprosiła.
W środę do niej przyleciały
cztery koleżanki.
W czwartek ciocia, wujek Staszek
oraz siostra Hanki.
W piątek babcia się zjawiła,
a w sobotę dziadek.
A w niedzielę wszyscy zjedli
miodowy obiadek.

9. Karta pracy na stronie 37, 38 i 39.

10. Dziś dzień Mamy, pamiętajcie o życzeniach i buziakach dla Mamusi – wykonajcie dla niej laurkę. Jeśli macie drukarkę, możecie skorzystać z poniższego wzoru, pokolorujcie i ozdóbcie według własnego pomysłu. W środku napiszcie: KOCHAM CIĘ MAMO!

Laurka dla mamy