Temat dnia: Rośliny Doniczkowe

Witam Was moje szkrabiki !!!

Dziś już czwarty dzień naszego tygodnia, jak ten czas szybko leci… Wczoraj otrzymałam zdjęcia Piotrusia, Majeczki, Olka, Bartusia i Wiktorka W., czekam na resztę moich kochanych Krasnoludków.

Dzisiaj będziemy mówić o roślinach doniczkowych, chodzi mi tutaj głównie o kwiatki. Porozglądajcie się po waszym domu, tam na pewno takie znajdziecie. Jest bardzo dużo rodzaji kwiatów. Każdy kwiat ma listki, są one różnego kształtu oraz koloru. Niektóre rośliny doniczkowe mają kwiatki, niektóre nie.
Jeśli jest taka możliwość rodzic zabiera 2 -3 doniczki z kwiatkami na stół i porównuje z dziećmi. Chodzi mi tutaj głównie o wielkość rośliny,  odcień zieleni, kształt liści, czy ma kwiatostan czy też nie. Jeśli można to może dotknąć roślinę, a potem oczywiście należy UMYĆ RĘCE. Przypomnijmy dzieciom, że rośliny do życia potrzebują wody, gleby i światła.Znalezione obrazy dla zapytania: kwiaty w doniczkach

Ile kropli – odtwarzanie ilości dźwięków

Rodzic podaje ilość dźwięków za pomocą bębenka lub cymbałków. Zadaniem dziecka jest przeliczanie, ile kropli wody kapnęło z konewki ( max 6 ). Dzieci liczą ilość usłyszanych dźwięków i pokazują na palcach.

Ile kwiatków? – zabawa dydaktyczna

Rodzic wycina doniczkę z papieru. Przed dzieckiem postawić pojemnik z plastikowymi kolorowymi nakrętkami ( można również nakrętki zamienić na klocki, klamerki do bielizny itp. ).

Rodzic poleca:

  • weź 5 klocków ( kwiatki) i połóż na swojej doniczce. Ile kwiatków kwitnie? ( dziecko odpowiada: pięć) Pokaż mi pięć palców – mówi rodzic.
  • Połóż jeszcze jeden kwiatek. Policz, ile jest teraz kwiatków. (dziecko odpowiada: sześć) Pokaż sześć palców.
  • Teraz zabierz z doniczki dwa kwiatki. Ile jest teraz kwiatków? Pokaż mi cztery palce.
  • Połóż jeden kwiatek. Policz, ile masz teraz kwiatków? Pokaż mi pięć palców.
  • Teraz zabierz z doniczki 3 kwiatki. Ile masz teraz kwiatków? Pokaż mi dwa palce.
  • Teraz zabierz jeszcze dwa kwiatki. Ile masz teraz kwiatków? Pokaż mi zero palcy 🙂

Kolorowe konewki – przeliczanie w zakresie 1-6

Rodzic wycina trzy konewki, każda w innym kolorze ( np. żółta, zielona, pomarańczowa) oraz kropelki wody z papieru niebieskiego. Kropelki wody muszą być takiej wielkości, aby mogły wylewać się z konewki.

Znalezione obrazy dla zapytania: konewka z papieru jak wyciąć

Rodzić poleca:

  • z konewki żółtej wylewają się cztery kropelki – dziecko układa cztery kropelki
  • z konewki zielonej wylewa się sześć kropelek wody
  • z konewki pomarańczowej wylewa się jedna kropelka wody.

Zadanie powtarzamy kilka razy, podając za każdym razem inną ilość kropelek wody w konewce danego koloru.

Zabawa ”Kwiatek zwiędnięty, kwiatek podlany”

Dziecko ustawia się w postawie rozkroku obunóż, ramiona w górze. Rodzic podaje na zmianę:

  • kwiatek zwiędnięty ( dziecko opuszcza ramiona przodem w dół z jednoczesnym skłonem tułowia w przód)
  • kwiatek podlany ( dzieci prostują tułów i unoszą ramiona przodem w górę).

Zabawę powtarzamy kilka razy.

Posłuchaj bajki J.CH.Andersena ,,Kwiatki Idalki”

Na koniec proszę o zaśpiewanie naszej piosenki tygodniowej.

Dla chętnych pliki do pobrania: 

Ćwiczenia logopedyczne

Kartki po wydrukowaniu rozcinamy i wykonujemy po kolei z dzieckiem ćwiczenia, każde opisuje dokładnie kwiatek wiosenny.

Wiosenne domino

wystarczy wydrukować i również rozciąć po lini przerywanej. Zasady takie jak przy grze w domino.


Trzymajcie się cieplutko !!!