Temat dnia: Przy wielkanocnym stole

Dzień dobry 😊

Dzień dobry, dzisiaj będziemy mówić o Wielkanocnym stole. Jak myślicie, kiedy i po co robimy taki stół? Wielkanocny stół przygotowujemy rano w Wielką Niedzielę – czyli w I Dzień Świąt Wielkanocnych. Przy tym stole zasiada cała rodzina i zjadać uroczyste Wielkanocne śniadanie. Każdy z Was już na pewno takie śniadanie zjadał ze swoją rodziną. A pamiętacie, co na takim stole powinno się znaleźć? Poniżej znajdują się obrazki, na których są elementy, które powinny się znaleźć na stołach Wielkanocnych, a zarazem kojarzą nam się ze Świętami Wielkanocnymi!

Dzisiaj zaczniemy dzień od powitania się, tak jak witamy się zawsze w przedszkolu:

1. Powtarzamy nasz wielkanocny wierszyk – znajduje się w dniu poniedziałek pod nr 4. P.S Czekam na filmiki z recytacji – jak ktoś oczywiście chętny 😉

2. Przy wielkanocnym stole – rozmowa kierowana- zachęcanie do wypowiedzi. Proszę o to, by dziecko udzielało odpowiedzi pełnym zdaniem 😊

Wielkanoc 2020 - tradycyjne, sprawdzone potrawy wielkanocne ...

Rodzic zadaje pytania dziecku:

  • Ile osób siedzi przy stole?
  • Kto siedzi przy stole?
  • Jak myślicie, czy to jest rodzina?
  • Jak wygląda stół – jaki ma kształt?
  • Czy stół jest czymś przykryty?
  • Jakie potrawy znajdują się na stole?
  • Jakie wielkanocne potrawy znacie i lubicie?
  • Co rodzina zjada: śniadanie, obiad czy kolację?
  • Co jest w żółtych doniczkach – skorupkach na stole?

W razie potrzeby rodzic pomaga dziecku udzielić odpowiedzi.

3. Nasz stół wielkanocny- zabawa dydaktyczna.

Rodzic daje dziecku wycięte z papieru pisanki (te, które używaliśmy do rytmów ), zakrętki plastikowe – dobrze, gdyby były jednakowe (potrzeba 6 sztuk) – to będą kubeczki-  oraz wycięte z papieru talerzyki (6 sztuk). UWAGA!!! Kto ma rzeczy do kuchenki takie jak: talerzyki, sztućce, kubki ( wszystko w ilości 6 sztuk) – może wykorzystać do zabawy. Dziewczynki pewnie będą miały.

Zabawa będzie polegała na nakryciu stołu wielkanocnego. Rodzic prosi dziecko: Policz  ile jest talerzyków? Rozłóż ładnie talerzyki na stoliczku, tak, aby każdy miał swoje miejsce. Postaw obok każdego talerzyka sztućce ( kładzie ten kto ma, ten kto nie ma, pomija ten punkt – nóż po prawej stronie talerzyka, a widelec po lewej stronie talerzyka). Postaw przy każdym talerzyku kubek ( nakrętkę) – po prawej stronie. Policz, ile kubeczków postawiłeś/aś? Teraz na każdym talerzyku połóż po jednej pisance. Wybierz te, które chcesz. Policz, ile pisanek położyłeś/aś? Pomyśl, ile lalek/misiów trzeba przynieść i posadzić przy naszym stole? Dziecko przynosi lalki/misie i sadza przy stole. P.s Czekam na zdjęcia tych pięknych Waszych stołów Wielkanocnych. 😉

4. Proszę o zaśpiewanie naszej piosenki świątecznej- Święta tuż, tuż – znajduje się w zakładce Krasnale- piosenki i wierszyki.

5. Ile jajek w koszyku? –  nabywanie umiejętności przeliczania w zakresie 1-6. Karta pracy na stronie 39.

6.Mazurek- zapoznanie z podwójnym znaczeniem pojęcia: 1) utwór muzyczny, który można dzieciom włączyć do posłuchania:

2) ciasto wielkanocne, które pieczemy według tradycji na Święta Wielkanocne, jest to ,,król na Wielkanocnym stole „; musi być pięknie udekorowany.

7.Serwetka – wycinanie według własnego pomysłu – przestrzeganie zasad bezpieczeństwa i porządkowania miejsca pracy.

Rodzic pomaga dziecku wyciąć serwetkę z papieru  (kartka formatu A4) według własnego pomysłu i pomysłu dzieci. Będzie nam potrzebna na jutrzejsze zajęcia. 😊 Kartkę składamy na mniejszy format i wycinamy różne elementy.

Serwetkowe wycinanki « Zabawy dla dzieci, rozwój dziecka

8. A na koniec troszkę gimnastyki:

A teraz znana Wam i jedna z Waszych ulubionych zabaw ruchowych:

Kochani, a pamiętacie świeżaki?? Na pewno każdy z Was ma je w domciu. Proszę, żebyście teraz z nimi poćwiczyli:

9. Pliki do pobrania dla chętnych:

Wielkanocne sekwencje

Wielkanocne szukanie

Tutaj w tych kartach pracy trzeba pokolorować na dole te obrazki, których kontur widać wyżej.

WSZYSTKIM ŻYCZĘ SPOKOJNEGO CZWARTKU!!!