TEMAT ,, Gdzie ta wiosna?”

DZIEŃ DOBRY MOI MILI 🙂

Dzisiaj przed nami gimnastyka oraz poznajemy nową liczbę 🙂

 

1. „Gimnastyka” – improwizacja ruchowa wiersza Agnieszki Olędzkiej. Rodzic czyta oraz mówi co w danym momencie dziecko powinno wykonywać , bądź pokazuje na sobie ;). 


Maszerujemy wiosna- maszerujemy w miejscu
raz, dwa, trzy. – klaszczemy w ręce trzy razy
Teraz sobie pomachamy – machamy
raz, dwa, trzy. – klaszczemy w ręce trzy razy
Trzy przysiady wnet zrobimy – robimy przysiad
raz, dwa, trzy. – klaszczemy w ręce trzy razy
I wesoło zaklaszczemy – klaszczemy
raz, dwa, trzy. – klaszczemy w ręce trzy razy
Już za ręce się łapiemy – łapiemy się za ręce/ machamy rękami
raz, dwa, trzy. – klaszczemy w ręce trzy razy
I wesoło się kręcimy – kręcimy się w koło
raz, dwa, trzy. – klaszczemy w ręce trzy razy
Trenujemy razem biegi – biegniemy w miejscu
raz, dwa, trzy. – klaszczemy w ręce trzy razy
Uśmiechamy się do siebie – uśmiechamy się
raz, dwa, trzy. – klaszczemy w ręce trzy razy.

 

2.Powstanie liczby 10. ( Poniżej znajduje się pomoc, ale możecie wykorzystać klocki lub inne przedmioty. Ważne jedynie jest to aby było 9 przedmiotów w tym samym kolorze a 1 przedmiot w zupełnie innym kolorze)

Rodzic mówi dziecku aby przeliczył tylko przebiśniegi (9) . Dziecko przeliczają
kwiaty. Następnie pyta się dziecko ile jest tulipanów (1).  Kolejno dziecko ma policzyć wszystkie
kwiatki (10-  rodzic pokazuje liczbę). Pytamy dziecko z ilu cyfr składa się liczba 10 i wyjaśniamy, że jest to liczba dwucyfrowa.

3. Nauka pisania liczby 10.
Rodzic demonstruje sposób pisania liczby ( książka str. 46, w lewym górnym rogu znajduje się liczba. Proszę też wytłumaczyć gdzie jest liczba 10 drukowana – pierwsza, a pisana w liniaturze ), a następnie dziecko pisze liczbę 10 palcem w powietrzu, na dywanie, na swojej dłoni.

 

4.Przedstawienie liczby 10 w aspekcie kardynalnym.

Rodzic czyta wiersz, a dziecko ma za zadanie uważnie słuchać ponieważ będą pytania odnośnie wiersza :).
„Kwiaty w ogrodzie”

Dziesięć kwiatów rośnie w ogrodzie
w donicach pięknych, nowych.
A nad kwiatami lata dziesięć,
motyli kolorowych.
Dziesięć kropelek deszczu spadło,
po jednej na każdy kwiatek.
– O jak przyjemnie i jak miło –
odezwał się mały bratek.

Rozmowa na temat wiersza:
– Ile kwiatów rośnie w ogrodzie?
– Jakie są donice w których rosną kwiaty?
– Ile motyli lata nad kwiatami?
– Ile kropli deszczu spadło?
– po ile kropel spadło na każdy kwiatek?

 

Rodzic prosi dziecko by narysowało na kartce 10 kwiatków i każdy kwiatek nie może wyglądać tak samo.

Następnie dziecko liczy (zwrócić uwagę by dziecko zaczynało od lewej strony i wskazywało palcem dany kwiatek) używając liczebników porządkowych: np. pierwszy kwiatek jest koloru czerwonego, drugi kwiatek jest koloru żółtego, trzeci kwiatek jest koloru białego itd.

5. Ćwiczenia w pisaniu liczby 10 po śladzie i samodzielnie.

Przeczytanie rymowanki dziecku ( książka, str. 46)

Dziesięć baranów chodzi po łące.
Świeci na nie słońce gorące.

Dziesięć baranów odpoczywa.
Odznakę dzielnego barana zdobywa.

Po przeczytaniu dziecko pytamy (dziecko patrzy w książkę i przelicza):

  • ile jest klocków zielonych
  • ile jest obrazków
  • ile znajduje się kropek na górnej kostce, ile jest kropek na dolnej kostce oraz ile jest razem kropek na kostkach

6. Następnie dziecko ma za zadanie pisać cyfry 10 po śladach i samodzielnie- książka str.46.

7. Kolejne zadanie – Książka, s. 47,48,49.

  • Poprowadź linię od najmniejszej cyfry do największej. Pokoloruj kwiaty.
  • Czas rozpocząć wiosenne prace w ogrodzie. Jakich narzędzi potrzebujesz?
    Przeczytaj wyrazy, odszukaj odpowiedni rysunek i pokoloruj ramkę
    na taki sam kolor.
  • Popatrz jak rośnie cebula. Załóż swój zielony ogródek. Powiedz, czego rośliny potrzebują do życia.