Temat ,,Kto tak pięknie gra?”

Witam Was kochani

W tym tygodniu będziemy mówić o instrumentach muzycznych.

A kto z Was wie jakim dniem tygodnia tydzień rozpoczyna się?

Tak, pierwszym dniem tygodnia jest poniedziałek.

 

Otwieramy książkę na str. 26. Rodzic czyta opowiadanie D. Kossakowskiej „Rysunek Franka”,a dziecko słucha i przygląda się ilustracji w książce s. 26.

Franek bardzo lubi rysować. Często wolny czas spędza tworząc ciekawe
prace plastyczne. Dzisiaj przyszedł do niego Felek. Franek i Felek
chodzą razem do szkoły. Ostatnio na lekcji języka polskiego rozmawiano
o Polsce. Chłopcy wiedzą jak wygląda mapa Polski. Znają też polską
flagę. Felek i Franek przygotowują ilustracje do dekoracji, którą wykonają
w klasie wspólnie z innymi dziećmi. Znajdzie się na niej to wszystko
co dotyczy naszej ojczyzny – Polski.

Rozmowa na temat opowiadania.
– co lubi robić Franek?
– co Franek robi w wolnym czasie?
– kto przyszedł do Franka?
– o czym rozmawiano na lekcji języka polskiego?
– jakie informacje o Polsce znają chłopcy?
– co przygotowują chłopcy do szkoły?
– jakie rzeczy znajdą się na dekoracji, którą dzieci wykonają wspólnie
w klasie?

  • Teraz dziecko niech zajmie się wyszukiwaniem na ilustracji przedmiotów, których nazwy zawierają głoskę „f”.
  • Na samej górze strony 26 został wyeksponowany wyraz „flaga” oraz obrazek przedstawiający flagę. Zadaniem dziecka jest podzielenie słowa „flaga” na sylaby oraz na głoski (warto policzyć ilość sylab i głosek).
  • Teraz razem z dzieckiem spróbujcie ustalić czy „f” to samogłoska, czy spółgłoska. Gdy już ustalicie, że „f” to spółgłoska to przygotujcie sobie 3 klocki w kolorze niebieskim i 2 w kolorze czerwonym. (Klocki może zastąpić cokolwiek innego w tych kolorach, np. kredki lub nakrętki po napojach). Zadaniem dziecka jest zbudowanie modelu wyrazu „flaga” z podziałem na samogłoski (kolor czerwony) i spółgłoski (kolor niebieski). Dziecko może również policzyć ilość samogłosek i spółgłosek.

  • Kolejna zabawa polega na podawaniu wyrazów z głoską „F” w nagłosie (fotel, fala, futro), śródgłosie (mikrofon, rafa, kufer)  i wygłosie (kilof, autograf, paragraf).
  • Teraz drogi Rodzicu zademonstruj dziecku małą i wielką literę „F, f”, pisana i drukowaną (strona nr 26, lewy górny róg). Zwróć uwagę na na kierunek pisania. Omów miejsce zapisu litery „F” małej i wielkiej w liniaturze.
  • Zróbcie kilka ćwiczeń w pisaniu litery F,f palcem w powietrzu, na dywanie, na blacie stolika. Dziecko może z użyciem plasteliny lub kawałka włóczki wylepić lub spróbować ułożyć kształt litery F,f.
  • Teraz pozostają do wykonania zadnia w kartach pracy na str. 27, 28, 29.
    Na koniec ćwiczenia w czytaniu na str. 26, tekst pod ilustracją.

Nauka rymowanki.
Wszyscy się witamy,
dobry humor mamy.
Zatańczymy, zaśpiewamy,
wesoło zagramy.

„Instrumenty” – zapoznanie  dziecka z instrumentami muzycznymi .
Dziecko ogląda instrumenty perkusyjne, wypowiadają się na temat ich
wyglądu.

 

 

 

,,Muzyczne talerze”- praca plastyczna.

Materiały i przybory:

  • dwa niewielkie papierowe talerzyki
  • farby
  • zszywacz
  • dziurkacz
  • gruba kasza [najlepiej pęczak] lub drobny makaron
  • kolorowe wstążki

1. Dwa papierowe talerzyki malujemy po wypukłej stronie /dnie/ w kropki palcem umoczonym w kolorowej farbie. Pozostawiamy do wyschnięcia.

 

2. Do jednego talerzyka wsypujemy grubą kaszę- my daliśmy pęczak lub drobny makaron.

 

3. Talerzyk z kaszą przykrywamy drugim talerzykiem, wyrównujemy i łączymy ze sobą przy pomocy dziurkacza. Musimy naprawdę gęsto zszywać tak, aby nasiona się nie wysypywały.

4. Na samym brzegu połączonych talerzyków robimy przy pomocy dziurkacza kilka otworków.

5. Ozdabiamy muzyczny talerz zawiązując kolorowe wstążki w dziurkach.

Gotowy grający talerz:

DLA CHĘTNYCH: