Temat ,,Lubię słuchać muzyki”

Dzień dobry Tygryski🙂

Udanych zajęć w domowym przedszkolu i miłego dnia Wam życzę 😉

„Prawda czy fałsz”.
Dziecko ocenia czy zdanie jest prawdziwe, czy fałszywe robią buźkę uśmiechniętą lub smutną.
– Fortepian ma klawisze.
– na bębenku można zagrać muzykę.
– Gitara ma struny.
– do gry na trójkącie używamy plastikowej pałeczki.
– na tamburynie można wystukiwać rytm.
– Dyrygent dyryguje orkiestrą.

„Deszczyk” – przeczytanie dziecku wiersza D. Kossakowskiej.
Deszczyk kropi, deszczyk pada,
deszczyk bajki opowiada.
O kropelkach, o kałuży,
deszczyk mały i deszcz duży.
Moczy kwiaty oraz trawy
i zaprasza do zabawy.
W bąbelkowe z deszczem granie
zapraszamy miłe panie.

Co robi deszcz? – wypowiedzi dziecka.

„Deszczyk” – instrumentacja wiersza. 

Będziecie potrzebować folię i gazetę. Rodzic czyta oraz pokazuje ruchy.

Deszczyk kropi – lekkie uderzenia opuszkami palców o podłogę
Deszczyk pada – uderzanie dłoniami  w uda
Deszczyk bajki opowiada – szeleszczenie folią
O kropelkach – lekkie uderzenia opuszkami palców o podłogę
O kałuży – uderzanie dłonią o gazetę
Deszczyk mały – lekkie uderzenia opuszkami palców w gazetę
I deszcz duży – uderzanie dłonią w gazetę
Moczy kwiaty oraz trawy
I zaprasza do zabawy – szeleszczenie folią
W bąbelkowe z deszczem granie zapraszamy miłe panie – tarcie gazety o folię.

„Cztery pory roku” – słuchanie muzyki.
Dziecko słucha nagrania „Cztery pory roku. Wiosna” A. Vivaldiego. Wypowiada
się na temat nastroju, który mu towarzyszyło podczas słuchania
muzyki. Określają charakter muzyki.

Karta pracy, cz. 4, s. 32.
Przeczytaj zdania samodzielnie lub z pomocą rodzica.
Kto to? to Stefan.
On pływa na fioletowej desce.
Jakie wysokie te fale.
On jest wesoły i lubi takie fale.
Stefan ma ładne okulary i spodenki.

A skoro lubimy śpiewać to trochę się poruszamy i pośpiewamy oczywiście zachęćcie też do tego swoich rodziców.

 

DLA CHĘTNYCH