TEMAT TYGODNIA : BAJKI I BAJECZKI

10.02.-15.02.2020

 

  • Dzień 1: Dobro zawsze zwycięża

    I.
    • Zabawy dowolne wybranymi zabawkami – wdrażanie do odkładania zabawek w wyznaczone miejsce
    • „Kółko graniaste”, „Kamyk”, „Papuga kolorowa”- zabawy integracyjne

  • Poranne zabawy ruchowe

Przygotowanie do śniadania: zabiegi porządkowo – higieniczne
II.

  • Sroczka” – zabawa naśladowcza kształtująca rozpoznanie przez dotyk

  • O dobrym synku” – słuchanie opowiadania Cz. Janczarskiego , rozmowa na jego temat.”W drodze po żywą wodę” – opowieść ruchowa

  • Dobrze- źle” – zabawa dydaktyczna; rozróżnianie dobrych i złych zachowań, ćwiczenia w mowie”

  • Wysoka góra” – konstruowanie budowli z wykorzystaniem różnego rodzaju klocków;rozwijanie umiejętności manipulowania, zręczności w trakcie łączenia różnych elementów

  • Bal Karnawałowy

  • Przygotowanie do obiadu : zabiegi porządkowo – higieniczne
    III.

  • Odpoczynek przy muzyce relaksacyjnej (na leżakach, na dywanie)

  • Kolorowanie, rysowanie, układanie klocków

  • Zabawy dowolne z kącikach zainteresowań

Dzień 2: Prawda zawsze wyjdzie na jaw
I.

  • Zabawy dowolne dzieci

  • Kółko graniaste”,”Jeżyk”,”Kamyk”, „Papuga kolorowa” – zabawy integracyjne

  • Poranne zabawy ruchowe

  • Przygotowanie do śniadania : zabiegi porządkowo – higieniczne

    II.

  • Sroczka” – zabawa naśladowcza

  • Kozucha Kłamczucha” – słuchanie i rozmowa na temat opowiadania w oparciu o otwór J. Porazińskiej

  • Była babuleńka” – zabawy muzyczno – rytmiczne przy muzyce

  • Malowanie farbami

  • Gimnastyka buzi i języka

  • Swobodna zabawa / Spacer

  • Przygotowania do obiadu : zabiegi porządkowo – higieniczne

    III.

  • Odpoczynek przy muzyce relaksacyjnej (na leżakach, na dywanie)

  • Kolorowanie, rysowanie, słuchanie bajek

  • Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań

Dzień 3: Należy pomagać innym

I.

  • Zabawy swobodne dzieci

  • Kółko graniaste”, „Jeżyk”,”Kamyk”, „Papuga kolorowa” – zabawy integracyjne

  • Poranne zabawy ruchowe

  • Przygotowanie do śniadania : zabiegi porządkowo – higieniczne

    II.

  • Język angielski

  • Sroczka” – zabawa naśladowcza.”Babuleńka i koziołek” – powtórzenie zabawy naśladowczej w kole przy piosence „Była babuleńka”.

  • Hałaśliwe pieski” – zabawa ruchowa

  • Co do czego” – zabawa dydaktyczna – klasyfikowanie wg jednej cechy

  • Pies z bajki” – wyklejanie konturów psa kawałkami kolorowego papieru

  • Swobodna zabawa / Spacer

  • Przygotowania do obiadu : zabiegi porządkowo – higieniczne

III.

  • Odpoczynek przy muzyce relaksacyjnej (na leżakach, na dywanie)

  • Kolorowanie, swobodne rysowanie – ćwiczenie grafomotoryki

  • Swobodna zabawa dzieci wybranymi zabawkami

Dzień 4: Nie rozmawiaj z obcymi

I

  • Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań

  • Zabawy integracyjne: „Jeżyk”, „Kółko graniaste”, „Papuga kolorowa”

  • Poranne zabawy ruchowe

  • Przygotowanie do śniadania: zabiegi porządkowo – higieniczne

    II.

  • Sroczka” – zabawa naśladowcza

  • Obcy” – słuchanie opowiadania O. Masiuk i rozmowa dotycząca jego treści

  • Pilu, pilu gąski do domu” – zabawa z elementem biegu

  • Czerwony kapturek” – praca z obrazkiem, podkreślenie morału bajki: nie rozmawiaj z obcymi

  • Kolor do koloru” – zabawa dydaktyczna – klasyfikowanie wg koloru

  • Język angielski

  • Swobodna zabawa / Spacer

  • Przygotowanie do obiadu: zabiegi porządkowo – higieniczne

    III.

  • Odpoczynek przy muzyce relaksacyjnej (na leżakach, na dywanie)

  • Ćwiczenia grafomotoryczne

  • Zabawy dowolne dzieci

 

Dzień 5: Słuchaj rodziców

I.

  • Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań

  • Kółko graniaste”, „Kamyk”, „Papuga kolorowa” – zabawy integracyjne

  • Poranne zabawy ruchowe

  • Przygotowanie do śniadania : zabiegi porządkowo- higieniczne

    II.

  • Sroczka” – zabawa naśladowcza;”Babuleńka i koziołek” – powtarzanie zabaw w kole

  • Zestaw ćwiczeń gimnastycznych

  • Trzy świnki” – słuchanie bajki o trzech świnkach; rozmowa na temat treści;podkreślenie morału bajki

  • Domki świnek” – praca plastyczna, składanie obrazka z czterech części wg wzoru

  • Gimnastyka buzi i języka

  • Swobodna zabawa/ Spacer

  • Język angielski

  • Przygotowania do obiadu :zabiegi porządkowo- higieniczne

    III.

  • Odpoczynek przy muzyce relaksacyjnej (na leżakach, na dywanie)

  • Kolorowanie, swobodne rysowanie – ćwiczenia grafomotoryczne

  • Swobodna zabawa dzieci