Temat ,,W świecie instrumentów”

Dzień dobry Tygryski 🙂

Dzisiaj mam do Was mnóstwo zagadek, myślę że sobie świetnie poradzicie ;).

 

„Instrumenty muzyczne” – przeczytanie dziecku opowiadania D. Kossakowskiej.

Każdy z nas może usłyszeć różne dźwięki. Mogą to być odgłosy natury:
szum wiatru, morza, śpiew ptaków, głosy zwierząt. Mogą to też być odgłosy
ulicy: pędzące samochody, motocykle, tramwaje. Czasami słyszymy
muzykę w telewizji lub radio. Słyszymy też głosy innych ludzi. Wszystkie
te dźwięki to drżenie powietrza. Instrumenty muzyczne działają
właśnie na tej zasadzie. Te instrumenty, w których drga naprężona struna,
to instrumenty strunowe takie jak: harfa, gitara, skrzypce, wiolonczela.
Natomiast te, w których drga wdmuchiwane do rurki powietrze
– to instrumenty dęte: flet prosty, flet poprzeczny, klarnet, saksofon,
trąbka. Osoby grające na instrumentach muzycznych to muzycy. Muzycy
mogą grać w zespołach muzycznych lub w orkiestrze symfonicznej.
Koncertów orkiestry symfonicznej możemy słuchać w filharmonii.

„Jaki to instrument” – zagadki rysunkowe.

Dziecko ogląda ilustracje przedstawiające instrumenty muzyczne, nazywa
je, dzieli ich nazwy na sylaby i głoski. Próbuje połączyć nazwy z obrazkami instrumentów.

 

„Kto wydaje taki głos?” – zagadki.

Dziecko próbuje zgadnąć różne przedmioty wydające głosy.

Wydaję głos, gdy ktoś przekręca mną, aby otworzyć drzwi (klucz),

jestem okrągła, stukam o podłogę, gdy ktoś uderza we mnie (piłka),

mam klawisze białe i czarne, aby mnie usłyszeć trzeba na nie nacisnąć (fortepian).

Co to za instrument? – zagadki muzyczne.
Dziecko słuchają nagrań różnych instrumentów, nazywają je, wskazuje
odpowiednie instrumenty na ilustracjach.

 

A teraz pobawimy się w orkiestrę 

Kapslowe rytmy.
Jeśli macie w domu dwa kapsle to spróbujcie uderzać  nimi o siebie wystukując wymyślone
przez siebie rytmy.

Muzyczne spinacze.
Jeśli macie w domu spinacze to spróbujcie stworzyć dźwięki poruszając metalowym kubkiem, w którym znajdują
się spinacze.

„Orkiestra” – zabawa logorytmiczna.
Na bębenku chętnie gramy – marsz po obwodzie koła
Już pałeczką rytm stukamy – zatrzymanie się, wyklaskiwanie rytmu
podanego przez nauczyciela
Mocno w talerz uderzymy – klaśnięcie w dłonie
I podskoki dwa zrobimy – dwa podskoki w miejscu.

DLA CHĘTNYCH