Temat ,,Waga Waldka”

Witam Kochani!

Dziś przed nami kolejny ciekawy dzień. Ponieważ Tygryski poznają i próbują czytać a większość z nich potrafi płynnie czytać to nie będziemy się zatrzymywać w poznawaniu nowej literki :).

 

 Otwieramy książkę na str. 38 . Rodzic czyta opowiadanie D. Kossakowskiej  „Waga Waldka” a dziecko słucha i przygląda się ilustracji w książce

Ewa i Waldek są rodzeństwem. Ewa bardzo lubi bawić się lalkami. Jej
ulubione lalki to: Wanda, Gabi i Walerka. Dziewczynka często wychodzi
na podwórko, aby pojeździć na wrotkach. Ma je już dosyć długo i potrafi
bardzo dobrze na nich jeździć. Wczoraj mama Ewy i Waldka kupiła
nową wagę. Waga najbardziej spodobała się Waldkowi. Dzisiaj waży
na niej winogrona i kiwi – swoje ulubione owoce. Chce jeszcze zważyć
szklankę z wodą i lalki Ewy.

  • Rozmowa na temat opowiadania z dzieckiem.
    – Kim są Ewa i Waldek?
    – Czym lubi bawić się Ewa?
    – na czym lubi jeździć Ewa?
    – Co wczoraj kupiła mama Ewy i Waldka?
    – Komu najbardziej spodobała się waga?
    – Co Waldek waży na nowej wadze?
    – Jakie są ulubione owoce Waldka?
  • Teraz dziecko niech zajmie się wyszukiwaniem na ilustracji przedmiotów, których nazwy zawierają głoskę „w”.
  • Na samej górze strony 38 został wyeksponowany wyraz „waga” oraz obrazek przedstawiający wagę. Zadaniem dziecka jest podzielenie słowa „waga” na sylaby oraz na głoski (warto policzyć ilość sylab i głosek).
  • Teraz razem z dzieckiem spróbujcie ustalić czy „w” to samogłoska, czy spółgłoska. Gdy już ustalicie, że „w” to spółgłoska to przygotujcie sobie 2 klocki w kolorze niebieskim i 2 w kolorze czerwonym. (Klocki może zastąpić cokolwiek innego w tych kolorach, np. kredki lub nakrętki po napojach). Zadaniem dziecka jest zbudowanie modelu wyrazu „waga” z podziałem na samogłoski (kolor czerwony) i spółgłoski (kolor niebieski). Dziecko może również policzyć ilość samogłosek i spółgłosek.

  • Kolejna zabawa polega na podawaniu wyrazów z głoską „w” w nagłosie (wata, wafelki, wulkan), śródgłosie (kawa, mewa, oliwa).
  • Teraz drogi Rodzicu zademonstruj dziecku małą i wielką literę „w”, pisana i drukowaną (strona nr 38, lewy górny róg). Zwróć uwagę na na kierunek pisania. Omów miejsce zapisu litery „w” małej i wielkiej w liniaturze.
  • Zróbcie kilka ćwiczeń w pisaniu litery w, W palcem w powietrzu, na dywanie, na blacie stolika. Dziecko może z użyciem plasteliny lub kawałka włóczki wylepić lub spróbować ułożyć kształt litery w, W.
  • Teraz pozostają do wykonania zadnia w kartach pracy na str. 39, 40, 41.
  • Na koniec ćwiczenia w czytaniu na str. 30, tekst pod ilustracją.

GRATULACJE !!!

POZNALIŚCIE NOWĄ LITERĘ ALFABETU 🙂